Vyzkouší, jak na novinku zareagují pražské zadnice
Ilustrační foto: archiv

Vyzkouší, jak na novinku zareagují pražské zadnice

12. června 2017 16:50
Autor: red
Na lince metra C je už nyní možné narazit na jeden vůz soupravy typu M1, který je osazen novým typem plastových sedaček. Důvodem je nezbytné provozní ověření těchto sedadel, a to nejen z pohledu cestujících, ale i z pohledu údržby samotných sedadel, neboť současné konstrukční řešení upevnění čalouněných dílů ke skořepině sedadla již pomalu dožívá. Nejstarší soupravy typu M1 jsou v provozu již 17 let!

Vložený vůz č. 4270 s novými sedadly jezdí v soupravě č. 4147–4148. Čelní vůz M1 s evidenčním č. 4196 zase získal LED osvětlení. Jde o předzvěst generální opravy, která čeká všechny vozy metra po ujetí 1 600 000 km. Pražský dopravní podnik (DPP) je na samotném počátku praktického ověřování nového typu sedadla a není zatím jasné, zda na základě zkušeností z provozu a údržby nedoznají sedadla případných změn.

„Budeme velmi rádi za každou zpětnou vazbu od cestujících, protože veřejná doprava je tady pro ně a snažíme se jim nabídnout maximální možný komfort,“ řekl Petr Dolínek, předseda dozorčí rady DPP a náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas (ČSSD).

sedacky-nove-m1_2-nahled

V případě kladného provozního ověření nových sedaček DPP předpokládá, že jimi  budou postupně vybavovány soupravy typu M1 v rámci plánované generální opravy, jež bude u všech souprav probíhat v polovině životnosti souprav, tedy zhruba po dvaceti letech provozu. Start těchto generálních oprav je zatím předpokládán v průběhu roku 2019. Generální oprava N7 všech vlaků metra M1 bude trvat zhruba 4–5 let a má zajistit bezproblémové fungování vlaků na dalších 20 let.

Vzhledem ke stále poměrně vysoké technické úrovni tohoto typu vlaků nastane největší proměna v prostoru pro cestující. Současné čalouněné sedačky budou v souladu s názorem cestující veřejnosti nahrazeny sedačkami plastovými, které splňují současné nároky na čistotu i hygienu.

Současně se zjednoduší jejich údržba, protože v případě čalouněných sedáků bylo v určitých časových intervalech nezbytné sedadla důkladně čistit. Sedáky se pak musí ze skořepiny vyjmout a odeslat výrobci k chemickému čištění nebo k opravě či výměně v případě poškození nebo degradace materiálu.

Dojde i na změny osvětlení, kdy budou stávající zářivky nahrazeny LED osvětlením. S některými novinkami už se cestující mohou díky nasazení vzorkových vozů seznámit, další se ještě dolaďují.

Vaše komentáře
Vložit komentář




* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.

K tomuto článku ještě nebyl vložen žádný komentáře. Buďte první!