
Kontroverzní plán z Jančíkovy éry znovu ožívá
Autor: Redakce
Více než dva kilometry dlouhá lanovka (2062 metrů) měla spojit Barrandov s Novými Butovicemi. Dvě kabiny zavěšené na lanech podepřených jedním sloupem, ve výšce 32 až 45 metrů a s dobou jízdy zhruba šest minut. Lanovka by začínala u konečné stanice tramvaje na Barrandově a vedla přes Prokopské a Dalejské údolí ke stanici metra Nové Butovice.
„Ten projekt měl a má smysl. Existuje studie s jasnými čísly, vizí i cenou, a pokud dostanu důvěru od občanů Prahy 5, lanovka mezi Barrandovem a Novými Butovicemi nezůstane jen na papíře. Kabiny by byly schopny přepravit až 550 lidí za hodinu a výrazně zkrátit dobu cestování, nemluvě o atraktivitě, kterou nejen Praze 5 tato stavba přinese.
A maximálních 600 milionů korun jako cena není nic výjimečného v rámci dopravních staveb v Praze, naopak třeba tramvaj na Barrandov stála několik miliard korun. Případný most by byl také úplně o jiných částkách. Navíc chceme projekt financovat z evropských fondů,“ uvedl Skalický.
Do každé kabiny by se vešlo až šedesát lidí. Lanovka by byla součástí Pražské integrované dopravy, platily by na ní tedy jízdenky a kupony MHD. Z dopravního hlediska jde podle Skalického o zajímavý nápad, který by zkrátil cestu, která trvá autem v ideálním případě 15 minut (ale klidně i hodinu) a hromadnou dopravou minimálně 25 minut.
„Velkou výhodou by také bylo, že v případě nějaké opravy či rekonstrukce tramvaje na Barrandov může být lanovka důležitou dopravní alternativou a nezapomínejme, že spádovou nemocnicí pro občany Barrandova je Nemocnice Motol, kam by lanovka zkrátila cestu na polovinu času. Navíc na straně Prahy 13 je mnoho kancelářských budov, kam dojíždějí lidé za prací a určitě by uvítali dojezdový čas šesti minut,“ upřesňuje Jan Skalický.