Lucie Borhyová a Hana Zagorová se zapojily do medvědí kampaně
Ráda jsem podpořila myšlenku této kampaně, sama jsem měla babičku v domově seniorů, řekla Lucie Borhyová. Foto: archiv

Lucie Borhyová a Hana Zagorová se zapojily do medvědí kampaně

21. prosince 2017 21:43
Lucie Borhyová a Hana Zagorová ve středu navštívily Domov seniorů Slunečnice v Praze 8, aby udělaly radost místním klientům. Obě dámy zavzpomínaly, jak trávily vánoce ony, a Hanka poté potěšila seniory zpěvem. V publiku se také objevil legendární herec Jan Skopeček (92), který je klientem domova.

Akcí tak vyvrcholila téměř dvouměsíční kampaň Nadace Krása pomoci a Penny Marketu, která upozornila na problém osamělosti starých lidí v České republice. K výzvě rozdávat radost, která mezi lidmi zlidověla pod názvem „daruj medvěda“, se přihlásily tisíce zákazníků i zaměstnanci Penny Marketu a také další známé osobnosti, včetně zakladatelky nadace Taťány Gregor Brzobohaté.

domov-senioru-slunecnice-archiv-penny-krasa-pomoci-17-1


„Pozvání do domova seniorů jsem přijala ráda. Byla to oboustranná radost, moc jsem si setkání s milými důchodci užila,“ řekla Hana Zagorová. Mezi jinými se potkala také s bývalým hercem, dvaadevadesátiletým Janem Skopečkem.
domov-senioru-slunecnice-archiv-penny-krasa-pomoci-9-nahled

„Ráda jsem podpořila myšlenku této kampaně, sama jsem měla babičku v domově seniorů a  tak vím, jak jsou důležité návštěvy a společně strávený čas. V sále byla úžasná energie,“ doplnila Lucie Borhyová.

Ředitelka nadace Michaela Stachová je spoluprací s Penny Marketem víc než spokojena: „Společně jsme upozornili na důležité téma samoty ve stáří. Díky zákazníkům PENNY jsme rozdali na 1000 medvídků a našim klientům tím udělali obrovskou radost. Medvídci se díky našim partnerům rozjeli do pěti regionů, kde těší babičky a dědečky v domovech pro seniory.“ S povděkem kvitovala, že díky kampani získala nadace řadu nových dobrovolníků, kteří budou dělat seniorům společnost celý příští rok.

V Penny Marketu je možné díky bodům za nákupy získat celou medvědí rodinku do 31. prosince. Medvídkem pak lidé obdarovali své blízké nebo nadací vybrané  osamělé seniory. Penny Market navíc všechny věnované medvědy rozváží na své náklady i se vzkazem na kartičce. Podle statistických údajů je v Česku 1,6 milionu domácností důchodců. V mladším seniorském věku žijí lidé obvykle ve dvojici s partnerem, ve vysokém věku pak spíše sami. Samo bydlí kolem půl milionu starších lidí, podle studie je mezi nimi 80 procent žen.

domov-senioru-slunecnice-archiv-penny-krasa-pomoci-12-1-nahled