Mezinárodní úspěch: Vizuální efekty v hollywoodském thrilleru Wrath of Man jsou dílem českého studia
Akční drama Rozhněvaný muž o záhadném muži jménem H. Foto: archiv

Mezinárodní úspěch: Vizuální efekty v hollywoodském thrilleru Wrath of Man jsou dílem českého studia

30. července 2021 22:06
Autor: TZ, red
Do tuzemských kin míří nový film režiséra Guye Ritchieho Wrath of Man (Rozhněvaný muž), na kterém se výraznou měrou podíleli zkušení čeští profesionálové z renomovaného postprodukčního studia MagicLab. Tým v čele s Michalem Křečkem vyrobil všech 435 vizuálních efektů – výsledek tisíců hodin náročné práce. 

Při realizaci novinky Wrath of Man se MagicLab už potřetí setkal s proslulým režisérem a scenáristou Guyem Ritchiem.  Po úspěšné dílčí spolupráci na filmech Aladin (2019) a Gentlemani (2019) tentokrát české studio dostalo na starosti výrobu všech triků.

Akční drama o záhadném muži jménem H, který se stane novou posilou bezpečnostní agentury, mělo u nás distribuční premiéru 22. července, v Londýně o den později. V hlavních rolích excelují Jason Statham, Scott Eastwood a Josh Hartnett.

„Výstřely všech zbraní, jiskry při zásazích, zakrvácené rány, krev na hercích, krev na zemi, na stěnách…„ začíná s výčtem prací Michal Křeček, ředitel a trikový supervizor studia MagicLab, a pokračuje: „Při natáčení totiž nebyla použita žádná umělá krev, ve filmu je přitom střílení opravdu dost, takže to bylo na nás. Jenže po prvních verzích ukázkových záběrů nám přicházel feedback, že krve je stále málo… Nakonec jsme zvolili úplně jiný, složitější postup. Pod vedením CG supervizora Viktora Plcha jsme veškerou krev pro každý záběr zvlášť simulovali ve virtuálním 3D prostředí. Ve střižně byli nadšení.“

Precizní počítačovou úpravou prošlo třeba také oplocení a brána u budovy, kde se do cash trucků nakládají peníze. Režisérovi se zdálo nedostatečně zabezpečené, a tak přes to stávající bylo vytvořeno oplocení a brána digitální, mnohem robustnější s betonovými zátarasy. V jiných záběrech byla počítačem přidána auta či policejní vrtulníky…

Film se odehrává v Los Angeles, ale dlouhé a důležité dialogy v interiéru cash trucku se točily před zeleným pozadím ve studiu v Londýně. „Výhled z okénka auta jsme museli dodělat digitálně a náš MP supervizor Honza Kůrka odvedl skvělou práci. Pro dokonale realistický dojem nestačí jen nahradit zelené plátno záběry ulic města. Doplnili jsme odraz řidiče na vnitřní straně skla a zároveň odraz okolí na jeho vnější straně,“ vysvětluje Michal Křeček. Odrazy se doplňovaly také na kapotu, na všechny chromové prvky a do zrcátek. Tvůrci si dali opravdu záležet – počítačově dokonce zrcátka a čelní sklo „ušpinili“. Většinu zmíněných vrstev je potřeba natočit separátně, jde o časově i technicky velmi náročný proces.