To bude hukot! Na fotbalové EURO 2024 pojedou z Prahy fanoušci i vlakem
Ilustrační foto: archiv ČD

To bude hukot! Na fotbalové EURO 2024 pojedou z Prahy fanoušci i vlakem

5. dubna 2024 20:38
Autor: red
Mistrovství Evropy ve fotbale 2024 se nezadržitelně blíží a mnozí fanoušci začínají plánovat, jak se dopraví na zápasy konané v celkem deseti německých městech. Variantu přepravy nabízejí mezistátní vlaky Českých drah, provozované v kooperaci s německým dopravcem Deutsche Bahn. Spoje Berliner jezdí přes den ve dvouhodinových intervalech a během mistrovství Evropy bude posílena jejich přepravní kapacita. V době šampionátu bude jezdit navíc posilový noční vlak na trase Praha – Berlín – Praha.

Dějištěm zápasů českého národního týmu v základní skupině budou Lipsko a Hamburk. Obě města jsou snadno dostupná vlakem. O cesty během šampionátu je už v tuto chvíli poměrně velký zájem. Jízdní doklady Českých drah je možné pořídit ve tříměsíčním předprodeji, část kapacity už ale může být zarezervována přes prodejní kanály Deutsche Bahn (DB).

V době konání šampionátu zavádějí německé dráhy DB u mezistátních vlaků povinnou rezervaci při příjezdu do země, což je další argument pro včasné zajištění své cesty. Při nákupu jízdenek v elektronických systémech  Českých drah je možné získat rezervaci na mezistátní vlaky zdarma.

Zápasy českého národního týmu jsou plánované v Lipsku v úterý 18. června a v Hamburku v sobotu 22. června a ve středu 26. června. „Cesta vlakem z Česka do Lipska i Hamburku je jednoduchá a pohodlná vlaky EuroCity a přípoji typu InterCity nebo InterCity Express. Z Prahy do Lipska s jediným přestupem v Drážďanech se jede zhruba 4 hodiny. Do Hamburku nabízíme čtyři přímé spoje denně a další spojení s přestupem v Berlíně na rychlovlaky ICE. Cesta z Prahy do Hamburku trvá necelých 7 hodin,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.

Mezistátní vlaky na lince Praha – Drážďany – Berlín – Hamburk / Kiel / Flensburg / Lipsko a zpět nabízejí každý den kapacitu téměř osm tisíc míst k sezení. České dráhy zároveň jednají s partnerským dopravcem DB o dalším posílení těchto vlaků.