Výstava Best of Terry Posters nabídne to nejlepší z nefilmových plakátů
V prostorách kina Světozor budou k vidění divadelní plakáty. Foto: Terryho ponožky

Výstava Best of Terry Posters nabídne to nejlepší z nefilmových plakátů

29. ledna 2019 20:09
Výstava s názvem Best of Terry Posters je k vidění od 29. ledna do 20. dubna ve foyer kina Světozor ve Vodičkově ulici. Představí 60 originálních plakátů ze sbírky Terryho ponožek. Tentokrát budou na výstavě zastoupeny zejména divadelní plakáty předních českých výtvarníků. Všechny plakáty jsou originální sítotiskové, nebo ofsetové a byly tištěné v malých nákladech. 

Jedna část výstavy představí fenomén divadelních plakátů, které se ve formátu B1 tiskly zejména sítotiskem, což přispívá k jejich výraznosti.

best-of-terry-posters-01

„Československé divadelní plakáty byly již od šedesátých let úspěšnými souputníky plakátů filmových. Jsou velmi vzácné a těžko sehnatelné, neboť počet jejich výtisků byl daleko menší, než tomu bylo u plakátů filmových. Jednalo se například o dvě stě, či tři sta kusů,“ říká Pavel Rajčan, kurátor výstavy a zakladatel Terryho ponožek.

V prostorách kina Světozor budou k vidění divadelní plakáty předních českých výtvarníků Zdenka Seydla, Jaroslava Sůry a Josefa Flejšara.

Další sekce představí plakáty k zahraničním filmům. Výběr zastoupí významný německý výtvarník Hans Hillmann. „V někdejším Západním Německu se autorské, výtvarné plakáty plošně nenavrhovaly, neboť tam převládala komerční reklama realizovaná grafickými studii. Nicméně Hans Hillmann navrhl v rozmezí let 1950–1970 sto třicet plakátů pro německou distribuční společnost Atlas film a nadaci Neue Filmkunst Walter Kirchner, které se věnovaly distribuci umělecky hodnotných filmů. Těmito plakáty se Hillmann zapsal do historie oboru a některé z nich patří již k ikonickým světovým dílům. U nás uvidíte například plakáty k filmům Křižník Potěmkin a Sedm samurajů,“ upozorňuje na tuto raritu Pavel Rajčan.

Perličkami na výstavě budou čtyři polské filmové plakáty autorů Wojciecha Zamecznika, Romana Cieslewicze a Wiktora Górka nebo ukázka čtyř turistických plakátů ze 30. let, které doplňují spektrum zahraničních nefilmových plakátů ve sbírce Terryho ponožek.